اعتماد ملی:رفراندوم برای نظارت



حزب اعتماد ملی در بیانیه ای خواستار برگزاری همه پرسی برای به دست آوردن مطالبات واقعی مردم و مقولاتی مانند «نظارات استصوابی» شده است.
 به گزارش سحام نیوز، پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی، این حزب در بیانیه خود كه در روز شنبه منتشر شده، آنچه را كه «مطالبات ملت» خوانده شده، را در هشت خواسته بیان كرده است.


حزب اعتماد ملی برخی از این مطالبات را « آزادی بی‌قید و شرط كلیه زندانیان سیاسی، ایجاد فضای باز مطبوعاتی،رفع موانع فعالیت احزاب، سازمان‌ها، جمعیت‌ها و گروه‌های سیاسی، برداشتن فضای امنیتی و جو پلیسی و محیط رعب و وحشت، لغو نظارت استصوابی و تمكین در برابر انتخابات آزاد و اجتناب از انتخابات مهندسی شده، جلوگیری از ورود نظامیان در عرصه سیاست و اقتصاد كشور، رعایت موازین عادلانه قضایی در اتهامات سیاسی و برگزاری دادگاه‌های علنی با حضور هیأت منصفه و اجرای اصول قانون اساسی در این زمینه، اجرای همه‌پرسی برای كشف صریح و قانونی نظر ملت در خصوص برخی از اساسی‌ترین مسائل كشور » بیان كرده است.


حزب اعتماد ملی با اشاره به اصل ۵۹ قانون اساسی در خصوص به مراجعه به آرای مستقیم مردم تصریح كرده است:« پس از ۳۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، حداقل برای یك‌بار هم كه شده می‌توان برای به‌دست آوردن مطالبات واقعی ملت به همه‌پرسی مراجعه كرد و مقولاتی چون «نظارت استصوابی» و … را به همه‌پرسی گذاشت تا ملت نظر خویش را در این زمینه‌ها ابراز دارد.»
شورای نگهبان با تمسك به اصل نظارت استصوابی، رد یا تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری را برعهده گرفته است.
شورای نگهبان با اتكا به این اصل و رد صلاحیت دواطلبان مستقل و اصلاح طلب، مانع حضور مخالفان در انتخابات و نهاد های اصلی حكومت می شود.

حزب اعتماد ملی در این زمینه گفته است:« امروزه، رد صلاحیت بی‌دلیل هزاران نفر از نیروهای ارشمند كشور در انتخابات‌های مختلف ریاست‌جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا عملا انتخابات را به انتصاباتی البته با هزینه‌های سنگین مادی و معنوی انتخابات، تبدیل كرده است».
 حزب اعتماد ملی از معترضان خواسته است در جریان حضور در اهپیمایی ۲۲ بهمن از طرح شعارهای ساختارشكنانه و خشونت اجتناب كنند.

حزب اعتماد ملی می گوید:«به‌خشونت كشاندن حضور مسالمت‌آمیز مردم و طرح شعارهای ساختارشكن، توسط نیروهای سازمان‌یافته وابسته به محافل اقتدارگرا انجام می‌شود تا با اغتشاشگر و ساختارشكن جلوه‌ دادن مردم زمینه اعمال خشونت علیه آنان را فراهم آورند.»

حزب اعتماد ملی به معترضان توصیه كرده است:« هرگز بهانه‌ای به دست كسانی ندهند كه می‌خواهند با تحریكات خویش، حضور مسالمت‌آمیز مردم را به‌خشونت كشند تا زمینه سركوب آنان را فرهم آورند.»

  • Donbaleh


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
غاعللغلعتااااااااااااااااااااااااااااو