اخبار گوناگون


دلیل قطعی اینترنت لنگر اندختن کشتی!!!!
وزیر ارتباطات و فن‌آوری‌اطلاعات هرگونه شائبه سیاسی درایجاد اختلال در شبکه پیام‌ کوتاه کشور را رد کرد.

به گزارش  ایلنا ، رضا تقی‌پور در حاشیه مراسم نمایشگاه دستاوردهای مرکز ملی علوم و فنون لیزردر جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر علت اختلال در شبکه پیام کوتاه (sms) و شائبه سیاسی بودن آن در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رد شائبه‌های سیاسی گفت: ظرف یکی دو روز آینده این اختلال برطرف خواهد شد.

وی در مورد علت ایجاد این اختلال گفت: نرم‌افزار ارسال پیام کوتاه در کشور خارجی بوده و ما مشغول نصب نرم‌افزار داخلی هستیم که سبب ایجاد اختلالات کوتاه‌مدت شده است.

وزیر‌ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مشکل اینترنت در کشور طی چند روز اخیر نیز گفت: علت این مساله این بوده که فیبر‌نوری فجیره قطع شده است چراکه این فیبر نوری یکی از کابل‌های اصلی اینترنت در کشور است و بر ۳۰ درصد از حجم اینترنت در کشور تاثیر می‌گذارد.

تقی‌پور در مورد علت این مساله نیز گفت: تردد کشتی‌ها و لنگر انداختن آنها موجب قطع این فیبر نوری شده که پیمانکار خارجی در جهت رفع آن اقدام کرده است.


بازداشت احمد جلالی فراهانی توسط نیروهای امنیتی
احمد جلالی فراهانی دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری مهر یک روز پس از اخراج از خبرگزاری مهر شب گذشته توسط نیروهای امنیتی که خود را ضابط قوه قضائیه معرفی کردند دستگیر و روانه زندان اوین شد.

به گزارش جرس، این افراد که هشت نفر بودند با یورش به خانه شخصی فراهانی بعد از دستگیری وی کیس کامپیوتر، کتابها و دستنوشته های او را نیز همراه با خود بردند.

احمد جلالی فراهانی از اواسط سال 87 به عنوان دبیر سرویس اجتماعی در خبرگزاری مهر مشغول بود و به صورت ناگهانی و بدون علت خاصی در روزهای گذشته از سوی مدیران خبرگزاری از وی خواسته شد رابطه خود با این خبرگزاری را قطع کند.

این اتفاق شائبه همکاری مسئولان خبرگزاری مهر که وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است را با نیروهای امنیتی تقویت می کند. به نظر می رسد اخراج احمد فراهانی از این خبرگزاری نیمه دولتی به منظور کاستن از تبعات دستگیری وی صورت گرفته است.

فراهانی پیش از این و در زمان دولت اصلاحات در روزنامه ایران فعالیت می کرد که پس از پیروزی دولت احمدی نژاد و سپردن سکان این روزنامه به کاوه اشتهاردی از این روزنامه اخراج شد.



دور جدید برخورد با اساتید دانشگاه ها

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از احضار یکی از اساتید این دانشگاه به کمیته انتظامی خبر داد و گفت: از میان اساتید این دانشگاه علامه طباطبایی تنها یک نفر به علت تلاش برای برهم زدن امتحانات پایان ترم به کمیته انتظامی دانشگاه احضار شده است.
به گزارش مهر حجت الاسلام صدرالدین شریعتی گفت: دکتر “طائی” استاد دانشگاه علامه طباطبایی به علت تخلفات انضباطی که مرتکب شده و دانشجویان را در جهت عدم شرکت در امتحان تشویق کرده است به کمیته انتظامی احضار شده است.

شریعتی پیش از این نیز برای بازنشسته کردن اجباری اساتید علامه و اخراج برخی از آنها تلاش هایی را داشته است.این تلاش ها بعد از نگارش نامه جمعی از اساتید علامه برای آزادی دکتر عرب مازار پر رنگ تر شد.
وی افزود: این استاد باید خود را به هیئت انتظامی اساتید معرفی کند اما این که چرا این استاد به هیئت انتظامی احضار شده است به نظر این هیئت مربوط می شود.


رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دکتر “طائی” مدیر گروه توسعه دانشگاه علامه طباطبایی بود اما پیش از این فرماندهی پشت پرده آن را “ستاری فر” به عهده داشت!


وی افزود: متاسفانه مدیر گروه به جای کار آموزشی به عنوان یک حرکت سیاسی عمل می کرده است که با کلیت نظام آموزشی و مسائل مربوط به آن منافات داشته است. یک مدیر گروه نمی تواند در برابر موضوعات آموزشی و امتحانات بایستد و اخلال در امر آموزش کند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: این گروه دانشجویان را ترغیب می کردند که در امتحان شرکت نکنند و با دعوت از همسر یکی از بازداشت شدگان به دانشگاه سعی در تحریک احساسات دانشجویان داشتند تا بدین طریق مانع برگزاری مناسب امتحانات شوند.


شریعتی اضافه کرد: خوشبختانه این اقدامات باعث نشد امتحانات این دانشگاه دچار اخلال شود و ما به گونه ای برنامه ریزی کردیم که تمامی دانشجویان امتحان خود را بدهند.


  • Donbaleh


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
غاعللغلعتااااااااااااااااااااااااااااو